www.almapalma.dk

Sigiriya, Sri Lanka - mandag d. 7/12 2015 – Dag 6 i Sri Lanka

Sri Lanka december 2015Posted by Mads Stavnsbo Mon, December 07, 2015 13:34:55

Efter morgenmaden tog vi til templet i Dambulla. Inden vi nåede templet, var vi på besøg på et stof/batik/stofmaling værksted/butik. Meget interessant at se, hvor lang tid de er, om at producere noget, som de færreste vil vise sig i derhjemme. Malene købte en lille fugl på stof, som vi kan ramme ind når vi kommer hjem. Så var det tempeltid. Endnu en del trapper som skulle forceres og her er meget varmt og fugtigt – en herlig kombi. Da vi kom til toppen, så vi det fine tempel som delvist er hugget ind i klippen. Meget fint og nydeligt. Vores sandaler skulle vi stille et stykke før indgangen, så inden beskidte sko i området. Der var rigtig mange aber og det var fedt for børnene, som fodrede dem igennem hegnet. Da vi kørte hjem tog vi forbi en Herbal Garden. Men inden Herbal Garden stoppede hotelfatter ved vejkanten og bød os på en frisk kokosnød og mango. Rigtigt lækkert på en varm dag. Kokosnødden blev hugget åben i toppen og i med et sugerør. Efter kokossaften var drukket, blev nødden delt i to, så man kun spise den friske kokos. Meget lækkert.

I Herbal Garden fik vi en rundvisning og så kakaobønner, frisk vanille, sandeltræ m.m. De brugte de forskellige urter og planter til alle mulige cremer og salver. Hårfjerning, åreknuder, kolesterol og hårtab. Med andre ord – de havde en kur mod alt. Efter rundvisningen blev vi sat på en bænk og fik massage på hovedbund, skuldre og ben. Til massagen brugte de forskellige cremer, så vi kunne prøve effekten af dem. Massørerne fik en skilling for deres behagelige arbejde, det var proceduren. Efter massage blev vi guidet ind i shoppen, hvor vi købte et par salver. Det er sidste dag her i Sigiriya, så vi gik en tur i lokalområdet da vi kom hjem. Bagefter sad vi på terrassen og nød en kop the og et nyindkøbt brød fra brødtuktukken. Brødtuktukken fungerer ligesom Hjemisbilen – den spiller bare Für Elise, meget hyggeligt.
I morgen skal vi på en 7 timers køretur til Ella. Det var der, at vi skulle have været med tog. Men det bliver ikke i denne omgang.

• Comments(0)

Fill in only if you are not real

The following XHTML tags are allowed: <b>, <br/>, <em>, <i>, <strong>, <u>. CSS styles and Javascript are not permitted.