www.almapalma.dk

Bustur til Trogir

Kroatien juli 2017Posted by Mads Stavnsbo Thu, July 06, 2017 09:04:28
Kastel Sucurac - Trogir, Kroatien 06-07-2017

Så er morgenmaden veloverstået og jeg har fået lagt billeder op på siden. Internettet er ikke det bedste, men det fungerer. Det er ikke så glad for upload, men så må vi/I jo vente til der er plads på internettet. Nu står den på opvask og oprydning af lejlighed før vi drager afsted på bustur til Trogir.
Så er vi alle godt hjemme efter en god tur til Trogir. Vi hoppede på bus nr. 37 købte billetter og 35 minutter efter var vi fremme i Trogir. Trogir er endnu en flot gammel by med små smalle gader og fine gamle huse, kirker og borge. I Trogir var der andre end os og desværre også russerne. Dem kommer jeg aldrig til at elske - og slet ikke som turister. Men bortset fra russerne var det en fantastisk oplevelse for alle. Da vi havde vandret lidt rundt i byen hoppede vi på en båd som sejlede til én af Kroatiens gode strande, eller ihvertfald Trogirs. Okrug Gornji var navnet på byen som havde den fine "sand" strand. Det "sand", som det havde beskrevet var nærmere perlegrus eller små hvide skærver. Vores lokale strand har stort grus og Okrug Gornji havde mindre grus. Men sand bliver det først når vi får oldebørn.
Nettet driller...

Efter badning og lidt mere sol tog vi båden tilbage til Trogir. Pigerne tog en pause i græsset og jeg gik ind i borgen for at opleve sådan én. Det var en god oplevelse og jeg var glad for at jeg var alene. Sikkerheden var bestemt ikke i top og slet ikke hvis man hedder Asta. Vi gik videre ind i Trogir by og fandt et sted med is og kaffe. Dernæst vandrede vi videre rundt i de fine små stræder. Vi tog bussen hjem igen og gik på pizzaria. Efter maden gik pigerne til stranden og fik dagens sidste dukkert. Nu er der hygge på terrassen og jeg er sikker på at alle sover godt i nat. Måske med undtagelse af Asta som har fået 100 myggestik på benene, stakkel.