www.almapalma.dk

Thailand, Koh Mook – dag 20.

Thailand februar 2014Posted by Mads Stavnsbo Wed, February 26, 2014 07:36:40

D 25/2 2014

Sidste stranddag og en "lille" stemning af vemod.

Vi fik badet en masse og fik vandret rundt på omkring i vores nabolag. Vi tog en taxamotorcykel til en gummiplantage for at se hvordan de bearbejdede latex/gummi fra træer. Det var i hvert fald planen - motorcykelmanden kørte os tilbage til Charlie Resort på den anden side af øen fordi naboresortet hed …. Rubbertree Resort, men han prøvede det bedste han kunne for at finde ud af, hvad vi egentlig mente og hvad vi ville. Vi fik ikke set bearbejdningsfasen, men træerne (som vi jo havde set flere gange) sagde vi lige hej til igen. Malene havde spottet et hus med gummi”måtter” hængende ned fra loftet på rundstokke – det hus besøgte vi senere på dagen, da manden var på arbejde om dagen. Da vi kom om aftenen sad der en gammel kone som bare grinede af vores forespørgsel – hun forstod intet, men alligevel endte Malene med nogle billeder af gummimåtterne.

Ellers så vi friskfangede fisk og blæksprutter og ananasplanter.

Vi sluttede dagen af med den største is vi nogensinde har konsumeret.