www.almapalma.dk

Thailand, Koh Mook – dag 16.

Thailand februar 2014Posted by Mads Stavnsbo Sat, February 22, 2014 14:58:15

D. 21/2 2014

Vi tog afsked med Koh Kradan, Island Resort og krybhelvede kl 10.30. Der havde vi en aftale med vores cannabisrygende Longtailboatcaptain i Hop of life(båden) . Vi krydsede søen i nogenlunde høj sø, så lidt kølende vandstænk fik vi da. En hyggelig tur på 25 minutter.

Vi ankom til Koh Mook og havde intet sted at overnatte. Vi prøvede det første sted og der var heldigvis bingo. Jeg var blevet på stranden sammen med bagagen og Malene og pigerne var taget på overnatningsfangst. Dagmar kom løbende tilbage med kæmpe julelys i øjnene – ”Far, vi skal være her – og de har en pool”. Hun var helt oppe at ringe og vi har fået noget der minder om luksus i en muret bungalow med aircondition, tætte vinduer med myggenet, gulv som man ikke er bange for at falde igennem og sidst men ikke mindst – rummet bliver faktisk oplyst, når man tænder for lyset – ganske smart.

Pigerne elsker poolen, det er anderledes med forældrene – men hvad gør man ikke?! Vi fandt ud af efter ganske kort tid, at vi var endt i en skandinavisk koloni, så vi skulle lige tænke os om når vi spyttede noget ud i det offentlige rum. Dette Charlie Beach Resort er meget anderledes og meget mere charteragtigt end det vi hidtil har boet i, men nu prøver vi det i 2 dage og så drager vi om på sydøstsiden af øen til Pawapi Resort. Charlie Resort ligger på vestsiden. Det er på denne ø vi skal besøge Emerald Cave – en klippeåbning som man kun kan komme ind i når tidevandet er rigtigt. Man skal, sammen med en guide, svømme/flyde 80 meter ind i en klippe og derinde skulle man finde den smukkeste lagune – der af navnet, Smaragdgrotten/hulen.

En lille, men dejlig detalje var da vi tjekkede ind på resortet, så kom der en bakke med velkomstdrinks. Det var sgu noget andet end det vi lige havde været bosat i, 25 minutters sejlads derfra.